You can’t make this sh*t up

Vi har Weird Things People Say in Bookstores i ett skåp på jobbet, chefen köpte den från någon bokrea en gång. Nu hade jag knappast läst den om jag inte hade jobbat i bokhandel, men om jag hade gjort det hade jag nog ändå inte riktigt trott på de där grejerna som står där. Nu ba: Japp, precis så där absurt kan det vara! Igår till exempel, en kund som ville att jag skulle rekommendera något riktigt bra som är hett just nu, jag valde såklart Gone Girl av Gillian Flynn (filmen var förresten också bra, trots Ben Affleck i huvudrollen. Men film är ändå bäst på bok, det vet vi ju alla) och kunden petade på den en stund, läste på baksidan: Jaha, det står här att frun är försvunnen. Det vet vi ju alla att det är KGB som har tagit henne!

Man ba: !

2 kommentarer

Filed under böcker, citat, film och tv, jobb

2 responses to “You can’t make this sh*t up

  1. Haha! Förstås vet man det! Idag har jag mest haft rika tanter som har gått före alla andra i kön. Så otrevligt…

Kommentera

