Recept på bra söndag

Processed with VSCOcam with f2 preset

Croissanter. Efter 20 minuter i ugnen kan man nästan tro att de är köpta från ett bageri i Paris och inte från frysdisken i Prisma.

IMG_8146

Kusiner. Vid detta bord avhandlades bl.a. ebola, YouTube-tutorials och de oerhört fascinerande namnen på tyska restauranger och chokladdelikatesser.

IMG_8158

Kisen, mer känd från den här bloggen. Jag vet att det finns folk som inte tycker om barn och det är väl kanske okej, men åtminstone min dag blev då klart mycket gladare av den här lilla krabaten som applåderade, ville peta på mina prickiga naglar och upprepade gånger kom springande in i min famn för att attackkramas.

6 kommentarer

Filed under brunch, dukning

6 responses to “Recept på bra söndag

  1. babyjanes

    Vilket grymt köksbord ni har. 10 personers? Eller kallas sånt för salbord?

    • Åtta personer, och då har vi vänt på det och förlängt det med en skiva, annars står det sex stolar runt det. Men jo, älskar bordet och hemmet och att kunna ha kivoga människor runt det!

      • babyjanes

        Fantastiskt med statuspoäng drog du hem nu också, haha!

        • Vadå för status? Vuxenpoäng? Nå älä! Men du har själv bidragit till det här bordet, vi önskade pengar till det i bröllopsgåva :)

          • babyjanes

            Ai sen on meitsi ostanu? Nå då e de jag som får statuspoäng. :) Nä nå, allvarligt talat så är långbord, bjudningar, och ordentligt kök sånt som jag drömmer om. Kanske sen när jag är äldre och har flyttat tillbaka till Vasatrakten. ;)

  2. Bjudingar, haha, låter som om vi skulle vara 60+ :D Men jo, ibland blir det sånt, jag tycker om att leka medelålders. I kontrast med att använda Converse och gummistövlar och hoppa på bussen till Åbo emellanåt. Till exempel. Men jo, tack för bordet! ;)

Kommentera

