Höstlistan

Jag är ju som känt inte den som tackar nej till en bloggenkät. Här är därför mina svar på Ninas höstlista, fyll i ni också!

Mina tre bästa hösttips:
1. Tänd ljus! Jaja tänker ni, men jag tänker att graden av välbefinnande när jag får se mig omkring på flämtande lågor är svårslagen.
2. Tomat-ingefärasoppan. Lättlagad, varm och fräsch.
3. Roliga saker i kalendern då och då. En kräftis här, en middag med vänner där. Själv ska jag få gå på bröllop i oktober, det blir roligt! Önsketänkande vore dessutom att kunna boka en resa någonstans, men det kräver ju liksom lite mera ledig tid och dolares tyvärr.

Det här ser jag mest fram emot i höst:
J har nytt jobb sedan början av juni, och jag älskar att han numera kommer hem rimliga tider. Mer vettig vardag för oss med andra ord, underbart!

Om du skulle förändra en sak i ditt liv under hösten, vad skulle det vara?
Det finns några saker jag verkligen skulle vilja ändra på, och en av dem är att få in motion som en naturlig del av vardagen. Var på gym två gånger förra veckan, men det kanske inte kan räknas som en vana riktigt ännu…

Det här vill jag läsa i höst:IMG_7989
Både nya böcker av gamla favoritförfattare, men också göra nya författarfynd som liksom sätter sin prägel på just den här hösten. Har precis börjat på The Secret Place i alla fall. Och The First Verse av Barry McCrea har jag köpt för länge sedan, men nu har den fått en nytändning i bokbloggosfären och jag tror att den har potential att bli en perfekt höstbok. Och så är jag sugen på att, mitt i den strida floden av recensionsexemplar som strömmar in, i stället försjunka djupt ner i Patrick Rothfuss värld med hjälp av The Wise Man’s Fear.

Det här bävar jag för i höst:
Vet inte vad det säger om mig att jag hade rätt svårt att komma på svar på både den här och ser framemot-frågan? Att mitt liv är i balans kanske?

Vilka inköp behöver du göra inför hösten?
Det känns snarare som om jag borde rensa i skåpen faktiskt, men huj vilket trist svar det är! Jo, någon slags snygga skodon till först höst och sedan vinter borde jag faktiskt skaffa!

Det här lyssnar jag på i höst:
De gamla vanliga podcastarna, och lite på Spotify när jag kommer ihåg att det finns. Inget nytt under solen där inte.

Tycker du också att ordet ”höst” börjar förlora sin betydelse nu när du har läst det så många gånger?
Nej, det väcker samma romantiska bilder av kylig luft, intensivt blå himmel och sprakande granna höstlöv varje gång. Likväl glömmer jag det faktum att det kan regna i två veckor i sträck och att det kommer att bli ljust först i april nångång.

IMG_8652

2 kommentarer

Filed under listor

2 responses to “Höstlistan

  1. Jee, kul att du också knyckte listan! Jag ska ju då som sagt flytta igen vilket betyder att jag också kan rensa ur klädsortimentet en gång till, det blir tredje gången det här året och nu finns knappt nånting kvar. Så då får man väl fylla på med lite nytt tänker jag… :)

    • Jamen såklart, listor is my middle name (ööh?)! Jamen såklart II innebär rensning inte bara utrymme utan även BEHOV av nytt! Kanske det är där jag hamnar efter att jag tar tag i rensningen?

Kommentera

