Post-semester TGIF

IMG_7853Vi överlevde första jobbveckan efter semestern, då får man köpa en blombukett (och skylla på att vi får gäster imorgon)! Älskar ju mina kära Pirkka-nejlikor mer än livet självt, men ibland stöder jag en riktig blombutik också – går ju utmärkt att peka på fina blommor och säga att buketten får kosta max 10-15 euro.

Processed with VSCOcam with f2 presetMumlar TGIF under en rosafärgad himmel och lyssnar på tonårsgrannarna som talar om hur åttan var ett bra år eftersom man tog sin första fylla då. Själv är jag långt in på tantstadiet, t.ex. importerade jag häromsistens det granna Svenskt Tenn-tyget för ytterligare en soffdyna. Hade nog inte trott det när jag var tio år och vi uttråkat väntade på mamma i bilen när hon fick sina femton minuter inne på Strandvägen.

IMG_7859Varför har ni inte sagt åt mig att flytta ut ljuslyktor också? Nu har jag äntligen fattat det åtminstone, känner mig very Amanda Schulman.

2 kommentarer

Filed under hem och inredning, jobb

2 responses to “Post-semester TGIF

  1. Jag köpte precis en Året runt (”BARA 25 kronor, shit vad billigt!) så jag vinner nog tanttävlingen.

Kommentera

