Queenstown, SD

20140627-230513-83113251.jpg

20140627-230515-83115743.jpg

20140627-230517-83117182.jpg

20140627-230514-83114386.jpgJag förstår att den här bloggen, skriven av en finlandssvensk typ som bloggar om typ böcker och servetter, inte är den första man vänder sig till när man söker restaurang i San Diego, men här ska ni få höra i alla fall! Resans nästgodaste mat men bästa restaurangupplevelse bjöd nämligen Queenstown Public House i downtown San Diego på. Vänlig service, inhyst i ett otroligt mysigt trähus mitt i stan, som dekoration ljuslyktor och frukter och i taket en uppochnervänd ”gräsmatta” med betande fårstatyer gjorda i ståltråd och ull. Undrar hur gott min grillade lammfärsburgare med glaserad rödbeta, mintsalsa, mögelost och tzatsiki hade smakat om jag inte hade varit sjuk..!

2 kommentarer

Filed under mat, resor

2 responses to “Queenstown, SD

  1. jag gillar beskrivningen! Hur är de i storlekarna?

    • Så där helt normala för att vara USA, tjocka nog men inte så att man blev helt färdig. Jag skippade övre delen av brödet iofs, för att den skulle ha blivit för tjock att äta annars. Vi delade på en ”liten” portion pommes frites till, det räckte mer än väl!

Kommentera

