96. Insta, baby

För tillfället följer jag över 500 (!) personer och företag på Instagram. Det är lite för många, men det beror på att mitt flöde består av en salig blandning av vänner & familj, bokbloggare och människor inom bokbranschen, finlandssvenska och rikssvenska storbloggare/-poddare samt en hel drös inredningsinstagrammare. Plus några Moleskinefantaster, och folk som tar snygga bilder ute i världen. En ganska psykedelisk mix med andra ord, men den speglar mina intressen väldigt väl.

De flesta av oss hatar väl överdriven användning av hashtags innerligt, speciellt underliga sådana (#girl och #instapink, looking at you!), men faktum är ändå att jag hittat många av dem jag följer just via gemensamma intressen uttryckta genom hashtags. #läserjustnu, #stringpocket och #kubus för att nämna några.

I dem jag följer letar jag efter en viss konsekvens. Har jag valt att följa personen p.g.a. hens fina inredning eller imponerande resebilder så är det ju också det jag vill se. Samtidigt får det gärna synas ett liv bakom bilderna – kanske lite mer vardagliga bilder emellanåt, något som inte är extremredigerat. Fast inte så mycket vardag att det blir milslånga dagboksinlägg. Och easy on the hashtags – de relevanta är mer än okej, men helst inte fler än fem per foto.

Några fina i en salig blandning: @samvetet, @zynp, @jose_naranja, @dinmuminmamma, @swdavest, @sistatimmen, @rumochrabalder, @onlonex, @heltenkelt, @staygoldperta, @hanoscha, @fridasinstabild, @enarmadebanditen,

Om vi ignorerar det faktum att jag alltså följer jetemånga redan, vem vill ni tipsa mig om?

Lämna en kommentar

Filed under www

Kommentera

