90. Mina topp fem nagellack

Om man räknar bort underlack och överlack och vitt lack som är roligt att göra prickar med, skulle jag mot pistolhot kunna säga att följande nagellack är mina fem favoriter (utan inbördes ordning):

20140528-112704-41224597.jpg

Uppifrån och medsols:

Essie Peach Daiquiri Piggt och glatt och väldigt jag! Tycker mig minnas att det är lite ljusare i verkligheten än på den här bilden – där framkommer det för övrigt också att jag tydligen pantat på denna inläggsidé i 1,5 år (!!), LOL.
Essie Head Mistress Jag och mörkröda naglar går inte riktigt ihop, men det här lacket älskar jag, det känns vuxet men absolut inte tantigt. Sexy ;). På naglarna här.
Essie Watermelon Som ett ljusare, gladare och ungdomligare Head Mistress i vackert mörkt hallonröd nyans. Snyggt som sådant, men också i kombination med t.ex. pinka blingfingrar eller som bas under klistermärken eller prickar.
IsaDora Polar Nights Lika perfekt till nyårsfesten som till augustinatten. Vacker mörkblåa med glitterpartiklar, men ändå sobert och inte helcrazy. Bild här.
Lumene Gloss and Care 3 Poetry/Runoni Perfekt neutralt glanslack, det har lite blåa nyanser i sig, så nageln ser ”ren” ut.

Vilka är era favoriter? Visa gärna!

3 kommentarer

Filed under smink & sånt

3 responses to “90. Mina topp fem nagellack

  1. Jag läste detta och kom osökt (ehum) att tänka på dig: http://bjutiful.me/2014/03/17/till-mina-fellow-nagellacks-junkies/

    Kanske jag borde ta mig en titt bland mina lack för att utse nuvarande favoriter. Tror faktiskt att just Polar Nights kvalar in bland dem.

    • Du hade ju en imponerande komprimerad samling också, fast då är det kanske också svårare att välja eftersom alla är bra?

      Fab’ bilder!

      • Tack, jag måste säga att jag blev ganska paff/imponerad själv också när jag plockade fram alla på en gång. Fast om jag ska vara ärlig så hade jag en rejäl utrensning för ett par månader sedan och slängde många lack som blivit sega/aldrig varit något nöje att använda/inte blivit några favoriter.

Kommentera

