87. Readly?

Någon av er som testat Readly, tjänsten för tidningar och numera även böcker på nätet? Som ett Spotify, fast med text. 99 kronor i månaden kostar det i alla fall i Sverige, och då är tidningsutbudet riktigt stort. Fiffigt, framför allt om man som Johanna bor i glesbygden eller kanske utomlands. Jag har inte testat men är kluven till tanken – alla tidningar jag läser finns t.ex. inte där – samtidigt som det skulle vara kul att kunna bläddra genom t.ex. Skriva och andra tidningar jag inte brukar köpa men gärna skulle ögna igenom ibland. Men vad händer med den elektroniska tidningen när det utkommer ett nytt nummer, försvinner den från appen då? Vad händer med papperstidningens pris och existens när så många övergår till internätet? Får man samma känsla av bilderna som från pappret – åtminstone går det inte att riva ut extra fina bilder eller inspirerande reportage? Och mamma och jag läser ju dessutom varandras tidningar i kors, precis som med e-böcker så fungerar det såklart inte med det här systemet.

Nä, jag fortsätter nog på det traditionella sättet ett tag till.

Lämna en kommentar

Filed under böcker

Kommentera

