74. Lasagne med grynost och spenat

En dag som denna, med ihållande regn av både vattendroppar och körsbärsblommor som blåser bort utanför och inomhus en20140513-180532.jpg förkyld hals, det kräver varm, god mat. Eftersom jag hade både tid och någorlunda med ork tänkte jag att jag testar en lasagne med grynost (keso) som jag varit nyfiken på att testa i… två-tre år kanske? Tror faktiskt jag aldrig ens lagat en vanlig lasagne (!), på något sätt har jag blivit uppskrämd med att de alltid blir för torra och bechamelsåsen bränner vid etc. etc. Lägg sedan till det faktum att min mat ska gå snabbt och lätt att tillreda – och helst av någon annan än jag själv… – så förstår ni.

Min vän Google gav mig detta recept, och jag gjorde drygt en halv sats med lite underliga proportioner. Trots detta, och trots att våra lasagneplattor hade passerat bäst före-datum för länge sedan (hrrm) blev lasagnen både saftig och god, och mitt enda problem var att jag hade en för liten stekpanna för köttet och tomatsåsen. Som vanligt behövs det ganska mycket kryddor/örter för att få fjutt på tomatsåsen, och parmesan att riva över hade jag tyvärr inte, det ska jag ha nästa gång. För jo, det blir en nästa gång, heja mig!

Lämna en kommentar

Filed under mat

Kommentera

