68. Poddar poddar poddar

Jobbdag 6/7 i sträck, men åtminstone hinner jag avverka podcasts under bussresorna..! Mina absoluta favoriter som jag vill hinna lyssna på så fort de släpps är Alex & Sigge och Fredagspodden, men även En varg söker sin pod och Eftersnack försöker jag lyssna av raskt – med Eftersnack håller man ju sig dessutom någorlunda ajour med veckans händelser = mycket bra om man ibland valt att läsa ett inredningsreportage i stället för Husis över frukosten. Jag vet, jag är en förkastlig människa.

Bokpodden Allt vi säger lyssnar jag även ”bort” så fort de oregelbundna avsnitten släpps, de är dessutom bara en halvtimme långa (för min del får podcastar gärna vara upp till en timme långa, men kanske inte mer än det). Moa & Matilda laddar jag ner eftersom jag läst Spiderchick-bloggen sedan Ida tipsade mig om den typ.. 2010? Intressanta Värvet-intervjuer får agera utfyllnad om det – mot förmodan – kniper, och så har jag nosat lite på Blankens Swanberg eftersom den lär ha fingret på den populärkulturella pulsen. Fantastisk podd och Ett eget rum är båda bokpoddar som jag laddat ner varje avsnitt av, men som jag ännu inte fått in i min lyssnarrutin. Tänker dock att de kommer att komma väl till paus senast under USA-resans lå-håånga flyg, jag har märkt att det sitter fint med intressanta podcaster i öronen när man susar genom den dubaiska ökennatten eller svettas i en thailändsk solstol.

3 kommentarer

Filed under www

3 responses to “68. Poddar poddar poddar

  1. Fick tips av en kollega om ”Genier”, intervjupodd med smarta kvinnor, har inte lyssnat än men det verkar intressant!

  2. Pingback: 97. Sommarpratare | Panorama

Kommentera

