45. Påskläsning

Det kommer att bestämma min tillvaro, de böcker jag tar med mig.

– Lars Norén, En dramatikers dagbok 20052012

Lämpligt citat för mitt liv i allmänhet och för denna vecka i synnerhet, nu när jag ska vara långledig över påsken fr.o.m. onsdag kväll och som vanligt planerar att packa med framför allt böcker som om jag var ledig i fem veckor i stället för fem dagar. Fram till igår hade jag konstigt nog inte ägnat bokpackningen en tanke, i dag gjorde jag en räd till bokhyllan och lassade ner nio böcker i famnen. Ähum. Allt är med andra ord tillbaka till det normala (”normala”).

Lämna en kommentar

Filed under böcker, citat, påsk

Kommentera

