39. Toinen kierros, en utvärdering

Sista inlägget om våra loppiseskapader, jag lovar, men jag vet att åtminstone Jooles och Tylli var lite nyfikna på våra säljframgångar (eller så var de bara artiga när jag svamlade om det? Hard to tell!). Men vi var alltså väldigt nöjda, det gick över förväntan!

+ Vi betalade 66 euro för bordshyran och så tar de 5 % provision på det man sålt. Räknar man bort de utgifterna tjänade vi ändå över 200 euro!
+ Man kan prismärka hemma (på internet) och sedan printar de ut prislapparna på tarra-ark på plats. Man får två ark = 60 prislappar gratis, efter det kostar de 20 cent/ark
+ Det är väldigt behändigt och förvånansvärt beroendeframkallande att kunna följa med försäljningen på nätet. Bra redan av den orsaken om man vill åka och fylla på om det sålts mycket
+ ”Bordet” du får består av ett klädräcke och några hyllor, man får även utnyttja golvet under klädräcket så länge det inte blockerar gången. Bra när man som vi säljer en massa diffusa prylar (jackor, skor, muggar, porslin, väskor, böcker, filmer, cd:n, m.m.)
+ Trots att Toinen kierros funnits i bara ett år verkade det som om folk känner till det, det var åtminstone alltid folk där när vi var där, och redan när vi packade upp våra grejer kom kunderna och började peta på dem
+ Hela stället kändes relativt välordnat och personalen var väldigt vänlig. Bra läge också, man kan parkera bilen i Stockmanns garage, fylla en kundkärra med sina grejer och generat köra dem genom varuhuset och ner med hissen mittemot One Way!

– (Åtminstone) en väska och ett armband stals. Man får hyra stöldskydd, men de går ju inte att sätta på allt. Möjligen borde jag ha satt det på Longchamp-väskan, men jag försöker trösta mig med att det var saker jag oberoende skulle ha dumpat på Fida annars

Slut på uppsats om loppisförsäljning, såvida ni inte har fler frågor?

4 kommentarer

Filed under shopping

4 responses to “39. Toinen kierros, en utvärdering

  1. Tack för den, jag har lite gått och väntat på en utvärdering över toinen kierros! Vad tycker du gick bäst åt? Kläder? Prylar?

    • Se där, hela TRE människor som var intresserade! ;) Jag skulle nog säga att prylarna hade mer åtgång, men så hade vi också ganska vitt skilda sorters kläder. Om man bara har barnkläder är antagligen Nella & Nuttu the place to go – antar jag, har aldrig satt min fot där utan bara läst på bloggar. Men just om man har olika sorters prylar så är TK bra, och visst sålde vi ändå fyra jackor, en ful slips, ett förkläde m.m.!

  2. Jag sku så gärna bli av med stuff och förstås tjäna på det men vet int om jag sku ha tillräkligt med stuff för att de sku va lönt… Eller så nedvärderar jg våra saker :D gumtäkts barnklädsloppis har garanti att man slipper betala hyran om man int tjänar in hyressumman (om ja minns rätt). Känns tryggare på något sätt, men kanske det också har att göra med att jag gått så mycket på barnklädsloppis så jag vet ungefär vad Kisens kläder sku hämta!

    • Lyx med garanti! Jag var också lite skeptisk, men man har nog mer krääsä än man tror – och att folk dessutom vill betala för det är ju dessutom helt fantastiskt :D

Kommentera

