38. Kr’ä’k’as

Nu har den nyblivna doktorn summerat sina festerfarenheter. Bonusbild från disputationen:

IMG_3935

 

M och jag vred mig oss i Armfelts bänkar när vårt gemensamma absoluta hatord zoomades in och fyllde hela skärmen. Här kan ni läsa avhandlingen, Göra ätstörd : om flickskap, normativitet och taktik i bloggar. Egotips: jag är med i förordet, det är nog det närmaste jag någonsin kommer en doktorsavhandling, haha! Skämt åsido, det pirrar i mig av glädje när jag ser mitt namn i Lottas och Mias böcker. Att det går så bra för människor jag tycker om, och att jag dessutom får vara med på ett litet litet hörn. Fint!

4 kommentarer

Filed under fest

4 responses to “38. Kr’ä’k’as

  1. Jag spammar dig med kommentarer ikväll tydligen;) Vetdu, detdär kan vara en av mycket mycket få avhandlingar som jag tänker läsa igenom! Verkar mycket intressant! Vanligtvis läser man ju bara förordet (eller acknowledgementsen som det är i min branch). Jag tror jag har läst typ två avhandlingar från pärm till pärm (inkluderat min egen;)) och då har jag en hel rad av dem här hemma i bokhyllan…

    • Vänligt spam är varmt välkommet! :) Ja, var ju ett tacksamt ämne att lyssna till på disputationen, vi vanliga dödliga kunde hänga med bättre än i en disputation i säg, kärnfysik ;) Det jag har läst är intressant, ämnet likaså!

      • Det är en viss skillnad på ämnet ja…Min man har doktorerat i nanofysik, som inte är långt ifrån kärnfysik;) Av hans avhandling förstår jag just och just acknowledgements sidorna;) Fast jag vet inte om min egen är så mycket bättre: ”VEGFR-2 and VEGFR-3 specific signaling in lymphangiogenesis and angiogenesis”…;)

Kommentera

