33. Stormen kring Sigge E

Sigge Eklund, podcast-guldgosse extraordinaire, utkommer i vår med en ny roman (som jag såklart ska läsa). Av den anledning är han såklart på tapeten i diverse magasin, t.ex. i senaste ViLäser där han rentav ståtar på omslaget. Magasinet Filter ville också göra en intervju med honom, och efter att den publicerats stormar det nu kring Sigge och den tidningen. Händelseförloppet så här långt:

-> Filter (nr 37/2014) utkommer med reportaget Jag! Jag! Jag!, där reportern ”spårar det narcissistiska draget genom tre generationer Eklund”.
-> Alex och Sigge diskuterar reportaget i podcastavsnittet #96, Är han skön eller?, och konstaterar att Sigge har blivit lurad att tro att reportaget ska handla om bara honom och att han därför känner sig sårad över att dyka upp i ett reportage om narcissism där de gamla trätorna mellan honom och pappan dras upp igen.
-> Filter svarar på Sigge Eklunds klagan på sin hemsida
-> Sigge lägger upp mailkonversationen på sin hemsida
-> Resumé rapporterar om bråket
-> Filter lägger ut fler mail – men kommentarsfältet rasar
-> Resumé får fler kommentarer av Sigge

Jag tror inte att vi någonsin kommer att få veta exakt vem som ”har rätt” eller inte, och klart är att båda sidor förståeligt nog drar åt sitt håll. Jag har tidigare gillar Filter och jag påstår inte att Sigge Eklund är oskyldig som ett lamm i den här frågan, däremot tycker jag att Filters första svar åt Sigge känns riktigt infantilt och stridslystet. Återstår att se om/hur det här utvecklar sig.

Lämna en kommentar

Filed under böcker, www

Kommentera

