32. GoT säsong 4!

grrmdeaths

I dag börjar säsong 4 av Game of Thrones i USA. Tredje säsongen slutade ju med den även för George R.R. ”Liemannen” Martin minst sagt blodiga scenen på bröllopet, och eftersom det finns en hel del kvar av boken att avhandla så antar jag att fjärde säsongen roughly utgörs av andra halvan av bok tre. Vilket påminner mig om att jag nog ska ta upp min medvetet pausade läsning av femte boken, innan jag hinner glömma allt för mycket av händelseförloppet.

Post it:arna? En bild från nätet, där en nördig läsare markerat varje död i böckerna. Liemannen, som sagt.

Uppdaterat: Äh, det är den sjätte april säsongen börjar, my mistake. Obs, inte ett aprilskämt!

3 kommentarer

Filed under böcker, film och tv

3 responses to “32. GoT säsong 4!

  1. Jag funderar faktiskt på att avvakta lite med att se nya säsongen. Har upptäckt att jag verkligen gillar att marathontitta på serier snarare än att se ett i veckan. Sherlock var en sån serie som vi såg över typ två-tre dagar, det var fantastiskt! Frågan är om jag står ut med all väntan…

    • Mm, binge-watching, älskar det! Fast GoT-avsnitten är såpass långa att jag sällan hinner binge-kolla i särskilt långa pass längre, och ibland händer det också att man inte hinner titta någon vecka och sedan har två-tre timmar tittande framför sig = nästan binge-watching redan :)

  2. Pingback: Stickat. | muminmamman

Kommentera

