29. Tågmelankoli

Jag måste sluta åka tåg tror jag, dels för att det är helt asigt dyrt nu när jag inte är studerande längre (!!), och dels för att jag alltid blir så himla melankolisk på dem. Fast samtidigt dras jag nästan till den där 1,5 h långa melankolin mellan Kuppis och Esbo, det gör gott att tänka över lifvet ibland. Dagens djupa tanke var att det nog är just sträckan som ytterligare fördjupar melankolin, att jag åker mellan olika delar av mitt liv.

Sedan blev jag mött vid tåget och kom hem till födelsedagsbrev och bokpaket och glass på Ns soliga balkong.

Lämna en kommentar

Filed under resor

Kommentera

