27. In-sta-tistik

Statistik i skolmatematiken = nej tack, däremot älskar jag statistikprogram för sociala media, såsom Google Analytics eller Statigram som jag faktiskt kollade in för första gången igår (tack Evelina A för att du genom din blogg påminde mig om både Statigram och First Tweet-sidorna!). Nu vet jag t.ex. att jag lade upp min första bild den elfte januari 2011, att Amaro är det filter jag använder mest och att Smulan är den användare jag slösat mest likes på.Screen Shot 2014-03-26 at 16.07.37

Och den mest gillade bilden? Bilden på bokwashit jag fotade i all hast en mörk kväll, skulle nog inte säga att varken den eller betygsbilden är de mest estetiska, men på dem är det ju snarare ”budskapet” som är viktigare (bröllopsbilden är en #tbt). Statigrams uppgifter blir ju naturligt nog också, likt all statistik, skeva eftersom jag numera har fler följare (677 i skrivande stund) och det således är åtminstone mer sannolikt att jag får många likes nu än i början med jättefå följare.

Tänk att jag nämnde både statistik och sannolikhet(slära) i samma inlägg. Frågorna som pappa sade åt mig att hoppa över i studentmattan, hehe.

2 kommentarer

Filed under www

2 responses to “27. In-sta-tistik

  1. Haha wow, vitsi jag känner mig påriktigt lite hedrad!

Kommentera

