25. SNAKKs stillista

Podcast möter blogg möter lista – tre av mina favoriter i ett!

Min stil i tre ord: Ränder, jeans, silverhalsband.
Det här plagget skulle aldrig komma nära min kropp: Sådär spontant känns varken jumpsuits eller leopardmönstrade plagg som något jag skulle falla för.
Just nu har jag på mig: Prickig kofta, GT-blus, grå collegebyxor.
Det här är en bild på mig när jag kände mig bekväm:niska2Sommar, vänner och randig GT-blus!
Det här är en bild på mig för länge sedan:

snakk3Har alla gamla bilder på min gamla dator (note to self: flytta över dem!) så fick ty mig till bilder från Facebook. I dagarna börjar det bli fem år sedan den där bilden, vi hade precis förlovat oss och det här var på en sits några dagar senare. Saknar ibland mitt korta hår, har länge velat över att klippa mig eller ej!
Jag känner mig allra snyggast i: Brudklänning och professionell sminkning och håruppsättning. Synd att det (förhoppningsvis) händer bara en gång i livet.snakk1
Mitt favoritplagg just nu: Ingen aning? Fotstöden jag kan smyga in i vårskorna? HERREGUD vilket tråkigt svar O_o. Okej, säger mina enkla kavajer som jag genast känner mig mer ”klädd” i!
Min stil hemma med tre ord: Färgklickar, ljuslyktor, snittblommor.
Jag skulle aldrig inreda med: Obehandlad furu från golv till tak. Ryyys.
Pryl jag suktar efter: Under över alla under så känner jag mig ganska o-suktande för tillfället, dels pga att loppisrensandet gjort mig till en asketmunk, dels för att jag precis haft födelsedag och snälla släktingar och vänner. Men den här tekannan kommer jag antagligen att använda mitt Stocka-presentkort på.
Mitt bästa stylingtips: Plocka bort plåter, torka damm, ställ fram en blomvas och tänd några ljus. Duka fint också till vardags!

IMG_9920
Min favoritplats hemma: Soffhörnet med utsikt över hela vardagsrummet. Tror på riktigt jag har tillbringat hela dagar i det ibland.
Mitt problemhörn hemma: Hela arbetsrummet, som vi använder så pass lite och som är tillräckligt mycket ur synhåll för att det ska kunna bli ett ställe där vi dumpar kvitton och annat som ”vi snart ska ta tag i”.

Lämna en kommentar

Filed under listor

Kommentera

