12. Vårskrik

Jag blir bländad av solen i bussen! Jag läser i butiksdagboken att det vid den här tiden förra året var -10, -15 grader, och chefen säger att det blir kallt igen nästa vecka. Och det blir det säkert, det är trots allt bara den tolfte mars ännu, men just nu är det ljust och Multi Tabs-burken är tom och Kampens köpcentrum har slagit upp sina dörrar i vindfånget på vid gavel. Alen blommar i stora cirklar och fast mina ögon svider är mina fötter mindre trötta för nu kan jag äntligen ha Converse (med fotstöd) igen.

1 kommentar

Filed under livet

One response to “12. Vårskrik

  1. Pingback: 13. Påskpriplor! | Panorama

Kommentera

