7. Nonchalans

Alltså människor som fäller ner böcker från våra bord på jobbet och sedan just och just bemödar sig med att lyfta upp dem från golvet igen? Putsar inte av dammet, tittar knappt vart eller hur de ställer tillbaka dem igen. Jo, det är mitt jobb att se till att butiken är ”representabel”, men det är den där nonchalansen jag stör mig på. Jag må ha mina svaga punkter, som att jag spottar ut tuggummit på gatan om jag inte ser en roskis*, något jag såklart aldrig skulle göra i vår egen lilla trädgård eller på tomten på lande. Men den där Whatever, det är inte mitt hem/jobb-attityden som vissa människor har, låt mig aldrig sjunka så lågt!

*) Sopkorg.

Lämna en kommentar

Filed under jobb

Kommentera

