Julafton 2013.

God fortsättning! Regnet till trots blev det en mysig julafton, och eftersom vi firade i Esbo hann vi med de traditioner som är viktiga för mig: julfredsskumpa med lilla släkten och att tända ljus på Sandudds begravningsplan. På kvällen kom ju så både Js och min familj till oss (vuxenpoäng galore!) och både vi och Radhuset överlevde. Maten var god och vi lyckades få den okej tajmad också, paketen var trevliga och familjernas olika traditioner smalt samman rätt så smärtfritt även om jag nog fortfarande tycker att man ska ägna varje klapp ordentligt med uppmärksamhet :).

julbordet

På den mörka bilden ståtar mammas mörkgråa linneduk och bröllopsservisen Lumi. Till det blev det ljus (såklart!), och Marimekko-servetterna Kuusikossa som till min stora sorg (och L&M.s himlande ögon :P) bara var en säsongsprodukt som snabbt sålde slut överallt.

I dag har vi röjt undan de sista glasen och paketpappren och börjat plocka fram shorts och solkrämer i stället. Julgransskrället (som klarade julafton med bravur även om julklapparna fick förvaras vid ”bardisken” i stället) ska kläs av, och så ska jag fortsätta att njuta av min pyjamasdag ända tills det är dags att åka iväg till m&p på middag.

Lämna en kommentar

Filed under dukning, fest, jul, Radhuset

Kommentera

