Snart är det jul igen.

Och hej hörni, snart får man börja tänka på julen! Julen i år kommer att bli lite annorlunda i och med att:

a) Jag ska jobba på julafton
b) Vi åker iväg till Singapore den 26:e
c) Lillebror har meddelat att han blir kvar i kontinentaleuropa över julen

I år ska vi fira julafton med Js familj, men vi har faktiskt lurat bjudit hit dem till oss i stället. Vuxenpoäng galore, och en orsak för mig att få fundera på roliga saker som dukning och pyntande. I och med att vi reser bort kan jag inte gå bananas med blommor, troligen inte heller julgran om vi inte köper den väldigt tidigt i stället. Kanske en liten rumsgran? Funderar också hur adventsstaken ska se ut i år, samma ljus, siffror och fat blir det förstås, men det vore kul att fylla bottnet med något annat än vinkorkar i år. I inredningstidningar har jag sett både mossa och brysselkål (!), men det känns både lite brandfarligt och möglande?

20131115-114422.jpg

En gran-grej flyttade förresten in här i veckan. Många har denna ”bloggdyna” från Fine Little Day året om, tror inte att jag kommer att vilja titta på den i juni, men så här under höst och vinter i alla fall?

Lämna en kommentar

Filed under hem och inredning, jul, shopping

Kommentera

