Näthat och absurd ”marknadsföring”.

Radioprofilen Cissi Wallin behandlar, enligt vad jag dagligen läser på Twitter, starka ämnen i sin radioshow på Radio Ett. Och utsätts sorgligt nog för näthat, med vidriga kommentarer och mail om hur hon borde våldtas etc. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas att få sådant slängt i ansiktet, må så vara att det sker via det ”anonyma” cyberspace. Jag blev dock besviken över att hon förra veckan på sin Instagram publicerade mailadressen till en av dessa inte-längre-så-anonyma näthatare och uppmanade sina över 5 000 följare att maila honom och understryka hur vidrig han är. Frestande säkert, men enligt mig snudd på att sjunka ner till näthatsnivå själv. Då är Julia Skott starkare och mer rakryggad då hon undviker att publicera namn på företaget som kontaktade henne för att de tyckt att hon såg överviktig ut i tv. Ett i sig alldeles absurt tilltag, som påminner om det Alex S talade om i förra veckan podcast, nämligen en tandläkare som mailat honom och sagt ”Jag kan fixa dina fula tänder!”.

Folk, alltså. Hur tänker de?!

Lämna en kommentar

Filed under www

Kommentera

