Mr Humble.

I mina egna ögon var jag en bättre författare än de flesta andra.

Säger du det Karl Ove, säger du det? Överlag fascinerande, hur han pendlar mellan tvärsäkerhet och bråddjup osäkerhet. Ganska vanligt bland skrivande människor tror jag, men sällan man får ta del av det så konkret. Jag är på sid 116 nu, ljuv läsning, men en himla bökig lunta är det ju, går inte att läsa annat än vid ett bord eller sittande i soffan med en dyna under boken. Som någon jäkla medeltida Bibel typ. Men ett sådant otroligt flyt i texten är det, JAG FATTAR INTE HUR HAN GÖR.

2 kommentarer

Filed under böcker, citat, skrivande

2 responses to “Mr Humble.

  1. Det går att direkt hoppa till den här och låta de andra vara olästa? Visst? Tror jag ska testa. För det där låter som nått jag vill läsa. Ettan var mest, not so much.

Kommentera

