Maggan.

20130530-161437.jpg

 

Har gillat och fotat den här tanten utanför Dramaten i Stockholm redan tidigare, men efter detta Instagram-foto upplyste Bokbiten mig om vem det är som är avbildad. Skådespelaren Margaretha Krook tydligen, och i det här hörnet brukade hon stå och röka före föreställningarna. Statyn hålls ständigt kroppstempererad, och det är därför har hon blivit så glansig på magen eftersom alla tafsar på henne. Tyvärr lärde jag mig detta först efter att jag gått vidare, så inget tafs från mig. Skojig statyidé dock, känns väldigt svensk på något vis. Folklig.

Lämna en kommentar

Filed under resor, Stockholm

Kommentera

