FLASH: En ljusmodell jag inte kände till!

20130416-140025.jpg

Igår instagrammade jag den här bilden och konstaterade att Mogens Lassen nog skulle vända sig i sin grav ifall han visste att jag använde ljusmanschetter på hans enkla och stilrena designstake. What’s a girl to do när de gula* Tiimari-ljusen rinner liksom? Men internetfolket kom till hjälp förstår ni, och jag fick höra att det finns så kallade kanalljus som inte rinner eftersom inbyggda kanaler i ljusen låter stearinet rinna bort innanför ljuset. Så avancerat och smart – hur kände jag inte till dessa?! Håll tummarna för att de finns i Finland nu bara!

*) Helt insnöad på kombon rosa-gult för tillfället. Piggt och glatt!

2 kommentarer

Filed under hem och inredning

2 responses to “FLASH: En ljusmodell jag inte kände till!

  1. en sak jag inte förstår är varför tiimari lade ner i sverige?! kom ihåg när jag var typ nio och följde med min kompis till hennes mormor och morfar som bodde i gävle där tiimari fanns. det var ju som julafton när man fick gå dit!

    • Haha, du är den andra svensken som på kort tid uttrycker värme över Tiimari :) Själv skulle jag gärna byta bort Tiimari och få hit Lagerhaus (eller Muji!) i stället!

Kommentera

