Påsk 2013.

IMG_2644

IMG_2658

IMG_2664

Påsken va, den måste ju vara den bästa av högtider? Ingen stress, bara granna blommor och lediga dagar i den perfekta skarven av vinter och vår. När det är ljust och solen värmer i ansiktet, men jag ändå inte nyser av pollenallergi. Plus att maten är cirka tusen gånger godare än den vedervärdiga julmaten. Rökt får, pasha och Kinderägg alltså, gööött! Plus de där påskpriplorna då, som jag orerat så mycket om att folk på Twitter/Insta och i bloggosfären nu kopplar dem till mig lika starkt som typ böcker och Converse. Fint!

Jag tillbringade två dygn på lande med familjen. Vilken ynnest ändå, att ha en sommarstuga! Där vi klämmer ihop på kvadratmeter som är lite för få för sex högljudda personer, där vi äter gott och skrattar och spelar spel och kastar på oss gamla rockar från 90-talets början för att springa ut till utedasset.
Efter att ha stekt plättar åt mig (som en del av min roliga födispresent) åkte Lillebror och hans J hem på måndagen. Min J gjorde årets flataskidpremiär den första april (!), vi andra vandrade på isen och igår kunde man sitta i bara tröjan och odla fräknar på bastuverandan. Aah!

1 kommentar

Filed under påsk

One response to “Påsk 2013.

  1. Pingback: 30. Grillpremiär! | Panorama

Kommentera

