Man ska aldrig säga aldrig.

Sara Jungersten har gästbloggat på S&S hemsida den senaste månaden, och precis innan hon lämnade oss och återgick till sin låsta Spetsfabrik, undrade hon vad vi gjort som vi ursprungligen trott att vi aldrig skulle göra (t.ex. färga håret eller flytta till något speciellt ställe etc.). Så här spontant kommer jag på två småsaker: att jag vänder kappan efter vinden när det kommer till vissa inrednings-/trendprylar* samt att jag aldrig trott att jag skulle bli kär i någon med skägg. Inte så där att jag hatade skägg, eller ens hade en bild av att jag aldrig skulle kunna vara tillsammans med en skäggig man. Snarare så där att skäggiga män inte ens fanns i min världsbild. Och nu finns det en i min säng.

Bubblare: Att jag skulle köpa kokböcker, att det skulle ta sådan erbarmligt lång tid att få min examen, att jag skulle googla skötselråd för blommor.

Vad har ni för aldrig-grejer ni plötsligt hittat er själva i?

 

*) För tillfället är jag t.ex. helt ointresserad av koppar/mässing som är årets stora inredningstrend. Inte heller är jag intresserad av att få in ljusa träslag i inredningen, en annan grej som syns i många inredningstidningar. Och jag hatar färgkombinationen svart/grått + gult. Än så länge i alla fall.

2 kommentarer

Under hem och inredning, listor

2 svar till “Man ska aldrig säga aldrig.

  1. ”Snarare så där att skäggiga män inte ens fanns i min världsbild. Och nu finns det en i min säng.”

    Hahahaha! Och ja, precis.

  2. Ja, där fick jag till det! :D Antar att du kan relatera också

Lämna en kommentar