Morgonträning.

Imorse var jag på PW före jobbet.

*paus för applåder*

Det här med att släpa sig iväg till gymmet och dessutom komma ihåg handduk, smink, rena kläder och morgonmål kändes övermäktigt, så det blev PW i stället. Och bra så. Snötyngda träd, Alex & Sigge som sällskap, frisk luft på köpet.

Men nu då? Min pavlovianskt fostrade kropp tycker att den efter motion och dusch ska få hoppa i collegebyxorna och sätta sig i soffan med en bok eller tv-serie. Inte dra på jeansen och åka iväg och jobba åtta timmar. Förhoppningsvis gav motionen mig energiii, och visst är det skönt att redan ha avklarat motionen och inte behöva tänka på det när jag kommer hem halv sju ikväll.
Men ändå. Min kropp vill ha sin soffstund.

2 kommentarer

Filed under hälsa

2 responses to “Morgonträning.

  1. babyjanes

    Det värsta med att träna på ett annat ställe än hemma är att man måste packa en väska och släpa med sig den med ombyteskläder, handduk, yogamatta, skor. Ja, nu när jag tänker på hoksar jag att det är det där som gör att jag inte tycker om att ta mig till träningen. Också det här att tyskar stirrar (nåt jag tror lämnat kvar sen stasi-tider då man skulle hålla koll på folk och lämna över misstänksamma grannar etc…)! De stirrar bara ännu mer om man bär på nåt.

    • Jo, det enda plusset med allt man raahar omkring är att människor eventuellt beundrar en för att man varit och tränat :P Haha, det där med tyskarna kan jag inte ta ställning till, bara fråga S om saken :D

Kommentera

