Bloggmat.

Är rätt så ointresserad av recept eftersom jag är väldigt ointresserad av matlagning. Men de här recepten vill jag i alla fall spara länkarna till, ifall jag skulle få mig ett ryck någon dag. Tillredde ju faktiskt både Onekligen-wrapparna och Baksidan-pepparkakskokosbollarna förra året!

– Smulans cannelloni. Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig ätit cannelloni. Oklart varför!
– Grisfilé med halloumi och citrussallad inne hos Rackarungar, receptet tydligen ur boken Leilas middagstips. Bör allergimodifieras, men låter ju helt sju-huukt gott!
– Hannas getostfyllda auberginerullar i ugn. Gillar beskrivningen ”relativt lättlagat”. Och vegetariskt är det också, bra om man har vegegäster eller annars bara vill vara en ekologisk människa.

yoghurticecreamcake

Och till efterrätt en sådan här kanske? Bilden kommer från Pinterest (såklart), reptet är dock på typ tjeckiska.

2 kommentarer

Filed under mat

2 responses to “Bloggmat.

  1. Haha! Alltså de är nog lättlagat, men eftersom det finns rätt många steg i processen, alla enkla, så är det relativt :) Och testa absolut. De är jättegoda!

    • Jo alltså är ju inte HELT hopplös, mest ointresserad och vill att det ska gå snabbt. Men när jag väl tar mig an det är det okej, så jag ska nog testa! Testade ju redan den där broiler-citrussalladen, så det finns hopp!

Kommentera

