Gymmet.

Som den mega-klyscha jag är har jag så här en januaridag joinat ett gym. Kan inte påstå att jag gick aktivt på gym medan vi bodde i Hagalund, men sedan vi flyttade bort från gamla hemmet och i samma veva promenadsavståndet till det billiga kommunala gymmet har jag gått exakt noll gånger. Ajabaja. Men nu är det ju post-jultider och alla gym har olika erbjudanden så jag hoppade på ett ettårserbjudande för ett gym på promenadavstånd från Radhuset + nära Helsingforsbussarna om jag vill gå före/efter jobbet. Plus att J också går där = kvalitetstid bland testosteronerna. Var där i dag och det verkade fräscht, hade helt bra och inte allt för skrämmande maskiner. Nu gäller det bara att a) gå dit och b) komma ihåg att det ju faktiskt känns skönt efteråt. Det är något iaf jag tyvärr tenderar att glömma bort.

7 kommentarer

Filed under hälsa

7 responses to “Gymmet.

  1. Duktigt! Vilket gym går du på ny alltså! :)

  2. Jag har också promenadavstånd till gymmet eller gymmen om man så önskar. Går inte. Jag vill att gymmet ska komma hem till mig och ordna upp mig. Då ska jag gymma som tusans.

  3. Faktiskt duktigt! Nicke har burit fram min konditionscykel och den står nu där och väntar på Gilmore Girl/cykelmaraton. Planen är varje dag att cykla lite men ännu har det inte blivit av en enda gång. *skäms*

Kommentera

