Året som gick.

Året 2012, en ”liten” recap.

IMG_1567Januari
Fixade headers till bloggarna (bloggade ju ännu på Blogspot då). Knarkade inredningstidningar som aldrig förr. Spelade Zookeeper like a maniac (men kom aldrig igenom spelet, bah!). Köpte tulpaner. Var mer eller mindre sjuk i typ fem veckor i rad, missade bl.a. en LittSkap-helg, bu! Tillbringade en långhelg i Tahko, men var för hostig för att skida. Skaffade min kära Dymo-maskin. Skrev Blogspot-bloggens tusende inlägg och valde ut en text till min gravsten. Js gradu blev färdig.

IMG_1673Februari
Frös på jobbet. Åkte till ett iskallt Göteborg för bloggambassadörträff. Röstade i presidentvalet. Jonathan började jobba heltid. Joinade Pinterest. Övernattade på Långvik, en mycket uppskattad bröllopspresent. Lyssnade på Lana del Rey. Spelade brädspelen Carcassone och Compatibility. Åt fastlagsbullar från pastelliga Mateus-tallrikar.

IMG_1858Mars
Listade trender i den finlandssvenska bloggosfären. Gladdes över att påskpriplorna dök upp i butik. Fyllde 25 och fick en Stringhylla. Så köpte vi Radhuset att hänga upp den i..! Hörde att Greveholm skulle få en andra julkalenderssäsong. Gick på förhandsvisning av Hunger Games där gråtande tonåringar blev utkastade pga utrymmesbrist. Myntade ett nytt ordspråk. Åkte till Jeppis för att vara med i Ellens talkshow.

IMG_1882April
Tyckte att snöfall den andra april var synnerligen onödigt. Åkte till New York över påsken och trots att det var andra gången vi var där finns det fortfarande så mycket vi inte hann med! Såg iaf Friends-huset, tror jag slog rekord i likes på FB-fotot med det. Åt påskmiddag med lammtårta i New Jerseys suburbia. Fick min ljuslykta jag beställt i december (!). Längtade efter att få flytta till Radhuset. Tyckte nässprayer var det bästa som fanns. Pratade e-böcker i radio. Bonnier köpte PS.

IMG_2140Maj
Flyttade bloggen till WordPress. Hittade min gamla BSB-mapp. Var pollenallergisk. Hade besök av Bloggkommentatorn då vi redan hämtat hem en massa bananlådor inför flytten. Hittade lila dymotejp åt Sandra på teippitarha.fi som sedermera skulle bli min tejp-hovleverantör. Fick nycklarna till Radhuset och firade med skumpa i trädgården. Postade våra bröllopstackkort, heh. Hejade på Ott i Eurovisionen och var igen sjuk under LittSkap-helgen. Hängde upp Stringhyllan i Radhuset.

IMG_2299Juni
Flyttade till Radhuset. Vår post åkte till Malmö. Drömde om bloggare. Blev washitejpsfrälst (och frälste en hel del andra av bara farten). Blev Essie-frälst. Gjorde Onekligens vegewraps. Var tydligen obsessed över hortensior, ser jag när jag kollar igenom fotona. Hade inflyttningsbrunch för vännerna. Firade midsommar i Tenala. Sandra var här och (den första) Tacoresan gick av stapeln. Tittade på Bunheads. Räknade ner till semestern.

IMG_2597Juli
Drack rosévin. Köpte rosa lenkkare och promenerade med dem längs havsstranden i de nya hoodsen. Upptäckte mozzarellan som salladsingrediens. Åkte till Åland på en fabulös sommarhelg med flickorna och hann även ta en kaffe med Therese. Blev helt hooked på Husis korsord. Pratade bokblogg i Radiohuset i direktsändning, superroligt! Jagade Ticket to Ride Europe över halva Helsingfors. Twitter kraschade. Min första betalda semester började och jag fick ett semesterfax från Stockholm. Simmade för första gången den 29:e juli. Åkte på bostadsmässa till Tammerfors.

IMG_2847Augusti
Semestrade. Möbelsprayade åtta stolar och fick kramp i handen. Köpte gummistövlar. Skaffade en röklåda och åt sedan rökt det-ena-och-det-andra resten av sommaren. Släkttupare i Radhuset. Köpte en kalender för 2013. Kräftis där jag igen var så gott som nykter pga jobb. Såg framemot boknördsseptember. Sista LittSkap-terminen kickade igång.

IMG_2945September
Fick mitt första finska rec.ex. Skaffade älskade lilla Airen. Firade lilla A, tre år. Kastade amerikansk fotboll. På vår första bröllopsdag blev min iPhone stulen. Åkte till Stockholm och nördade först loss på nagellack och böcker med kompisar, därefter på grekisk mat med J. Var hemma en dryg vecka innan jag åkte till Svea Rike igen, nu till bokmässan i Göteborg där jag fick hänga med Nina och hela bokbloggosfären. Läste korrektur till LittSkap-antologin och lyckades stava mailadressen fel när jag skulle skicka in det. Fick min nya iPhone och lugnet var återställt. Peppade inför tv-hösten.

IMG_3044Oktober
Mycket sjuk igen, var bl.a. utan röst i sex dagar (!). Hängde jättemycket på Pinterest. Målade prickiga naglar med min nya dotting tool. Katta Kvack grundade Pejperkut och jag suktade efter alla möjliga pappersprylar. Handlade julprylar på IKEA den 15:e oktober. Hade en ekorre på fönsterbrädet. Vår antologi kom ut! Lärde mig att Linn Ullman är Ingmar Bergmans dotter. Började sukta efter iPad Mini. Blev intervjuad om bokmässor av Radio Vega. Den första snön föll i Helsingfors.

IMG_3110November
Knarkade inredningsbloggar- och tidningar som om jag skulle få betalt för det. Åt en massa ost. Hängde upp julslingor till höger och vänster och började så smått vänta på julen. Åkte upp till Savolax för att hälsa på Js släkt. Drack Blossas årgångsglögg. Washitejpade magnettavlan och annat som kom i min väg. Tillbringade en mysig helg i Budapest. Gick på I taket lyser stjärnorna på Lilla Teatern, kan ha varit första och enda teaterbesöket i år? Var arg över homofober/rasister. Inredde med stjärnor och gjorde egna julkort. Fixade sociala media-ikoner till bloggarna. Fixade en adventsstake och tittade när snöstormen värdig A Song of Ice and Fire fyllde huvudstadsregionen med typ en halvmeter snö på en dag.

IMG_3275December
Den här månaden gick sjukt snabbt! Jobb, sista LittSkap-helgen och sedan jul! Köpte Cousin Paul-bollarna, åt pepparkakskokosbollar, bloggade om min julklappsönskelista. Elen gick på hela Järnvägsstation för en halvtimme! Tände ännu fler ljus än vanligt och packade in paket som pryddes med dymo, washi- och spetstejp.

Sammanfattningsvis: Ett år att vara nöjd med! Jag har fått resa och härhemma har jag njutit alldeles enormt av Radhuset, som var den stora händelsen för i år. Onödigt mycket och länge sjuk har jag varit, men i övrigt inga desto större sorger eller bekymmer förutom den där examen som jag sakta men säkert(?) tuffar mot.
Så här var mitt 2011.

4 kommentarer

Filed under listor

4 responses to “Året som gick.

  1. Nina Othman

    Jag är imponerad! Men ärligt talat reagerade jag mest på ditt omnämnande av Ott, jag hade ju glömt bort min blivande äkta make. For shame!

    • Det är mycket man glömmer, tur att man har blogg och iPhone-foton. Jag tycker det är synd att jag numera när jag hör Ott tänker på Blondinbellas fästman i stället :P

  2. Pingback: Mitt 2013. | Panorama

  3. Pingback: 2014, eller året då ingen längre orkade göra noggranna årssammanfattningar | Panorama

Kommentera

