Bra grejer så här en torsdag i november

– Har fått hänga med Lotta & Martina den här veckan. Skrattar massor och gråter lite med de människorna, oberoende känns det alltid varmt i magen efteråt. Mitt ex brukade fråga vad jag pratat om när jag träffat mina kompisar, minns att jag tyckte att det var en underlig fråga. Allt ju! Mellan himmel och jord. Åtminstone couscous, faghags och ett kommande läs-seminarium avhandlades igår.

Processed with VSCOcam with f2 preset

– Min personliga almanacka kom! Supersnabbt tryckte de den, det var som vanligt posten som var långsammare. Man kan välja egna bilder och fast vad som pärmbild, men tyckte att mina kollage bara såg suuuperfjantiga ut så körde på basic randigt. Ränderna går aldrig ur, höhöhöö.

– Igår pratade vi också lite om hur folk i huvudstadsregionen är betydligt mer besatta av tider än folk i Åbo. Well, så blir det när man är beroende av allmänna färdmedel och inte kan gå överallt. Därför känns det särskilt lyxigt att kvällens ost&vin-häng kommer att ske just up the road. Esbomaffian ftw!

mighettomsbetty

– Den här fina lilla filuren är på väg hem till Radhuset as we speak. NU FÅR JAG INTE NÄTSHOPPA PÅ ETT TAG! Ni förstår kanske varför det här är ett av mina absoluta favoritinlägg på den annars också på alla sätt fantastiska Tumblrn Graduttaa. Klicka er in på egen risk för att fastna!

Maria Turtschaninoff fick Finlandia Junior för Maresi och Jolins nya roman har fått fina recensioner. Kanske jag borde go all in på finlandssvensk resläsning inför…

– … Köpenhamn imorgon!

Lämna en kommentar

Under böcker, listor, livet, resor, shopping, stationerylove

Lämna en kommentar